Hoe een simpele tablet de retail heeft veranderd

Op 3 april 2010 komt de eerste generatie van de iPad uit in de Verenigde Staten. Tien jaar geleden begon Apple met zijn paradepaardje aan een baanbrekende reis om de tabletwereld te domineren. Heel wat sectoren hebben meteen de impact gevoeld van één van de meest gewilde consumentenproducten ooit, zeker de retail. Een decennium nadat Steve Jobs voor het eerst de iPad op het podium presenteerde, zijn iPads overal terug te vinden in de retail. Als verkooppunt, in handen van medewerkers, in het magazijn etc.
De iPad bestaat 10 jaar - Hoe een simpele tablet de retail heeft veranderd

Een populair product

Afgezien van de iPhone zijn er maar weinig elektronicaproducten die net zo veel belangstelling wekken als de nieuwste release van de iPad.

Elk jaar wordt er in de pers en op sociale media veel aandacht aan besteed. De verkoopcijfers weerspiegelen de overweldigende populariteit van dit apparaat. In 2018 onthulde Apple dat er meer dan 400 miljoen eenheden van de verschillende generaties verkocht.

Apple heeft een dominant marktaandeel opgebouwd dat nog steeds goed is voor bijna een derde van alle wereldwijde tabletverkopen.

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!

Contacteer ons

De iPad bestaat 10 jaar - Hoe een simpele tablet de retail heeft veranderd

mPOS

Bij het afrekenproces heeft de iPad zijn grootste impact teweeggebracht. Tot op vandaag is het voor veel ondernemers het bevoorrechte apparaat als mobiel verkooppunt.

De iPad is eenvoudig in gebruik en wordt ondersteund door een reeks POS-apps, waarmee winkeliers de kassa naar hun klant kunnen brengen. De tablet heeft de oude kassasystemen effectief vervangen door een betaalbaar en gestroomlijnd apparaat.

Het biedt retailers meer opties, meer flexibiliteit en een hogere efficiëntie.

Kiosken

Of het nu gaat om een kiosk voor een bonuskaart of een digitale catalogus, het potentieel van de iPad als klantenkiosk werd vanaf het begin snel duidelijk.

Een iPad is toegankelijk en gemakkelijk te gebruiken. Het uiterlijk is een aanvulling op look en feel van de meeste winkels en dankzij het enorme aanbod aan software is er een scala aan taken uit te voeren.

Een iPad kan worden ingesteld om feedback te verzamelen (klantonderzoeken), loyaliteitsinformatie aan te bieden, digitale catalogi te vertonen of gewoon als productweergave te fungeren.

De iPad bestaat 10 jaar - Hoe een simpele tablet de retail heeft veranderd

Geliefd in de back-office

iPads zijn nadrukkelijk aanwezig in magazijnen en achter de schermen. Vanwege hun mobiliteit kan deze eenvoudig worden meegenomen om zendingen, bestellingen en voorraadniveaus te controleren.

Ondertussen is de iPad in handen van verkoopmedewerkers een waardevol verkoopinstrument gebleken. Verkoopmedewerkers kunnen iPads gebruiken voor toegang tot actuele voorraadniveaus, sociale media en aanvullende productinformatie.

Eind 2019 voerde Zebra Technologies een onderzoek uit waarbij 66 procent van de winkelpartners vindt dat als ze met tablets zijn uitgerust, men een betere klantenservice kan aanbieden en de customer service kan verbeteren.

Enkele quotes om te onthouden

“Bij mobiele POS-implementaties steeg de omzet gemiddeld met 24% tegenover winkels met traditionele kassasystemen.” – Stratixcorp, NRF

 

“Klanten zijn niet bereid om langer dan tien minuten te wachten om een item af te rekenen.” – TimeTrade

 

“80% van de KMO’s heeft plannen om in 2020-2021 mPOS te integreren in hun populairste winkel(s).” – Accenture

Wilt u tablets beschikbaar stellen voor personeel, klanten of simpelweg bezoekers? Goed beveiligd tegen diefstal zonder in te boeten aan gebruiksgemak? En altijd een opgeladen accu? Ga dan voor onze Business Solutions van InVue!