Business case voor RFID met Only For Men & Resatec

Bert Oosterom van Only for Men en Frank Lucas Luyckx van Resatec komen samen praten over hun RFID traject in de podcast van #TeamRetail. Een uitdagend gesprek: van pilot tot versnelde uitrol en landelijke dekking. In de winkel van de toekomst is de onzichtbare technologie nog belangrijker dan de zichtbare om onze klanten een topbeleving te laten ervaren. RFID is zo een technologie, mits goed geïmplementeerd gaat je voorraadaccuraatheid namelijk snel richting 98% en meer.

Waarom is voorraadaccuraatheid zo belangrijk?

De rol van de winkel groeit overal als motor van de webbestellingen met click & collects van in de winkel maar ook verzendingen vanuit de winkelvoorraad. Elke fout in de voorraad is niet langer een financieel verschil bij de inventaris maar een potentieel ontevreden klant wiens bestelling je moet crediteren en een gefrustreerde winkelmedewerker die weer maar eens tijd verliest om een online order te proberen klaarmaken dat hij niet kan vinden. Elke fout in de voorraad is dus dadelijk ook productiviteits- en vanuit minder tijd voor de klant in de winkel perspectief, ook conversieverlies voor je store.

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!

Contacteer ons

Nu vele retailers dankzij Corona versneld hun omnichannel strategie hebben uitgerold en massaal hun winkelvoorraden hebben ontsloten op de webshop wordt het voor iedereen heel snel duidelijk dat we voorraadcorrecties niet meer als halfjaarlijkse hygiëne mogen beschouwen maar als real time opdracht.

De komende maanden zullen dus heel wat logistiek,- omnichannel,- en retail-managers druk op zoek gaan naar oplossingen en de vraag of de business case voor RFID er wel degelijk is.

In deze podcast wordt duidelijk dat RFID alle fouten in je supply chain blootlegt op de plaats waar ze gemaakt worden en dat de business case voor RFID voor de brede markt voor een groot stuk samenhangt met het wachten tot merken hun producten beginnen taggen met een chip aan de bron.

Dat gebeurt nu nog manueel bij de retailer & zit bij de meeste bedrijven in de weg van de business case.

Dat taggen aan de bron zal enkel echter gebeuren als meer retailers RFID tags gaan eisen in de producten die ze kopen bij hun merken want voor één retailer wil een merk zijn interne processen niet ombuigen.

Als we naar een excellente omnichannel operatie willen zullen we dus als één team op RFID over moeten.

Beluister je de podcast liever in de wagen?