DA Van Zessen

Durven investeren en met de blik vooruit. In juli heropende DA Van Zessen opnieuw de deuren met een vernieuwd concept. Wij gingen enkele weken later een kijkje nemen bij de Drogisterij van de Toekomst.

Het valt meteen op als u voor de eerste keer door het Makado-center in Alblasserdam loopt. Het goedgevulde winkelcomplex trekt ook vandaag heel wat bezoekers. Hier kijken retailers met veel positivisme naar de toekomst.

Met een sterk geloof in de fysieke winkel besloot DA Van Zessen terug het roer om te gooien en stoomt het zich klaar voor de toekomst. Het familiebedrijf bestaat bijna 60 jaar en weet waar de klant naar op zoek is: service. En dat kan geen probleem zijn voor deze retailer. Met een trouw team en decennialange ervaring weet men met de juiste vragen het best passende product voor te stellen.

Gelukkig maar, want sinds de vernieuwing van de winkel werd het aanbod van DA Van Zessen fors uitgebreid. Top cosmeticaproducten van Estée Lauder, het voedingssupplement Orthica en de luxeproducten van Rituals zijn in een straal van 25 kilometer enkel bij DA Van Zessen te verkrijgen. Een mooie prestatie en een blijk van vertrouwen door deze erkende merken.

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!

Contacteer ons

DA Van Zessen - drogisterij in Alblasserdam - beveiligingspoortjes van EAS-Resatec - winkeldiefstalbeveiliging
DA Van Zessen - drogisterij in Alblasserdam - beveiligingspoortjes van EAS-Resatec - winkeldiefstalbeveiliging

Twee werelden

De winkel onderging een grondige make-over. Er werden zowaar twee werelden gecreëerd door gebruik te maken van een tussenmuur. De luxe producten hebben hun eigen deel in de winkel en de tussenmuur biedt een overgang naar het drogisterijsegment. Goedkopere producten zoals shampoo en zeep bevinden zich strategisch aan de andere kant van de winkel. Een doordachte manier om aan up-selling te doen.

“We hebben geen gebruik gemaakt van een interieurarchitect. We hebben mensen in dienst die hier al 30 jaar werken. Samen met hen hebben we grondig gekeken hoe onze klant het liefste shopt.” – Jan van Zessen, eigenaar

Check de gemiddelde besteding per bezoeker in uw winkel dankzij de geïntegreerde klantentelling van EAS-Resatec

Gemiddelde besteding per bezoeker

Retailers die zakelijk slimmer willen worden, keren terug naar de basis: cijfers en statistieken. De gemiddelde besteding per bezoeker geeft op een snelle en simpele manier inzicht in uw bedrijfsvoering. Hoe staat uw bedrijf ervoor? Wat voor effect hebben marketingacties? Zorgt de verkoopprijs voor voldoende marge?

“Het gemiddelde bestedingsbedrag van uw winkel geeft aan welke bedrag uw klanten gemiddeld uitgeven in uw shop. Om zo veel mogelijk omzet te genereren, is het van belang het gemiddelde bestedingsbedrag van uw klanten zo hoog mogelijk te krijgen. Up-selling kan daarbij een handje helpen. Dat heeft DA Van Zessen goed begrepen!” – Jelle Bastiaansen, Pre-Sales Coördinator Resatec

Een late-night shopping event, een opendeurdag, kortingacties, een aantrekkelijke winkelindeling, een persoonlijke service,… De investering in het nieuwe winkelconcept werpt zijn vruchten af.

“We zien een duidelijke stijging in de verkoop. Iedereen is welkom in onze winkel en we houden rekening met ieders budget. Zo hebben we ook altijd enkele parfums in ‘outlet’ staan. Een lekker geurtje voor een interessante prijs, daar trek je wel klanten mee aan natuurlijk.” – Marja van Zessen, eigenaar

 

DA Van Zessen - drogisterij in Alblasserdam - beveiligingspoortjes van EAS-Resatec - winkeldiefstalbeveiliging

Bricks before clicks

DA Van Zessen heeft geen nood aan een webwinkel, zo zeggen ze zelf. Een nieuw parfum probeert u toch liever ook eens uit? En het is meteen handig als een cadeau mooi wordt ingepakt.

“Het inpakwerk is ons visitekaartje en dat wordt gewaardeerd.” – Marja van Zessen, eigenaar

Op het internet wordt gericht gezocht en gekocht. Vaak blijft het bij één product. Er is sprake van een korte kassabon. In de fysieke retail wordt vaak meer gekocht dan men van plan was te kopen. Een lange kassabon. 

“In geen enkel land vertegenwoordigen de webaankopen meer dan 10%. En Google verwacht niet dat dit percentage de komende jaren heel veel zal stijgen. Meer dan 90% van alle aankopen vindt dus nog steeds in de fysieke winkel plaats. En in die fysieke winkel kun je dus nog het meeste geld verdienen. Op veel plekken worden fysieke winkels geopend door de vroegere ‘pure players’. Zodat zij volwaardige omnichannel-aanbieders worden. Zoals CoolBlue.” – Hans van Tellingen, auteur “Einde van winkels”

DA Van Zessen - drogisterij in Alblasserdam - beveiligingspoortjes van EAS-Resatec - winkeldiefstalbeveiliging

Op heterdaad

Vier krachtige Fortus-antennes beveiligen de uitgang van DA Van Zessen. Parfums en cosmeticaproducten zijn sinds jaar en dag interessante goederen voor winkeldieven. Met de integratie van EAS-Resatec werden alle producten grondig beveiligd.

“Diefstal van enkele flesjes parfum zijn meteen een grote financiële aderlating. Gelukkig hebben we met het nieuwe systeem al mensen met slechte bedoelingen op heterdaad kunnen betrappen.” – Jan van Zessen, eigenaar

Daarnaast zijn de antennes een mooi uithangbord met het logo. Desgewenst kunnen de advertising panels vervangen worden voor periodieke uitingen. Denk hierbij aan acties met specifieke producten, sale en andere aangelegenheden. Zo wordt winkeldiefstalbeveiliging gecombineerd met een extra promotiekanaal.

Heeft u ook interesse in winkeldiefstalbeveiliging? Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op.

Dit interview vond plaats op 4 oktober 2018.

DA Van Zessen

  • Makado-Center 31, 2951 EH Alblasserdam, Nederland
  • Facebook: DA Van Zessen

DA Van Zessen is klant bij Resatec voor